Грицик Неля Георгіївна, вчитель початкових класів загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 м.
Гайворон Кіровоградської області
УКРАЇНА
– НАШОГО НАРОДУ ДІМ
(Заочна
подорож для учнів 2 класу)
Мета: розширити знання
учнів про Україну, її історію; розвивати мовлення, творчі здібності; виховувати
повагу до історії та надбань українського народу.
Обладнання: карта
України, комп’ютер
Хід
уроку
І Організаційний
момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Повідомлення теми та мети уроку.
Вчитель: Доброго дня, любі друзі! Ми сьогодні, дорослі і
малята, усі зібралися на перший урок, який присвячений Дню народження України.
Учні:
1.
Ми,
хоча іще маленькі,
Та вже добре проте знаєм,
Що звемося українці,
Й українських предків маєм.
2.
Батько,
мати, брат, сестричка
І всі інші члени роду –
Всі належать до одного
Українського народу.
3.
Люблю
я край свій золотий
Квітучу Україну,
Як хочу я, аби зрости
Вітчизні гідним сином.
4.
Красивий,
щедрий, рідний край
І мова наша солов’їна,
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься Україна.
Вчитель: Щоб більше
дізнатися про нашу Батьківщину, пропоную вирушити в уявну подорож Україною. Ви
вже багато чого знаєте про неї і тому будете мені допомагати.
Дайте відповідь на таке запитання: «Що означає Україна
для кожного із вас?»
Вправа «Асоціативний кущ»













ліси
річка гори моря
Дніпро любов дружба природа
Перша зупинка «Україна на
карті»
На дошці – карта України.
Вчитель: Усе, що ми назвали, об’єднує в собі наша держава. Погляньте на карту України. На
ній позначено гори, моря, рівнини, кордони української землі, де з давніх давен
живе наш народ. Територія така велика, що перетнути її пішки із заходу на схід
можна аж за 90 днів. Наша країна одна з найбільших країн у Європі. У 1887 році
у нас в Україні в місті Рахів на Закарпатті було встановлено знак географічного центру Європи (додаток 1).
Учні:
1.
Різні
в світі є країни,
Різні люди є на світі,
Різні гори, полонини,
Різні трави, різні квіти…
2.
Є
з усіх одна країна,
Найрідніша нам усім.
То прекрасна Україна –
Нашого народу дім.
(на екрані комп’ютера краєвиди України)
Друга зупинка «Ерудити»
Робота в групах
(«Козачата», «Соколята», «Барвінчата»)
Вчитель: Дайте
відповіді на запитання:
1.
Які
символи нашої держави ви знаєте?
2.
Що
означають кольори на прапорі України?
3.
Скільки
років нашій незалежній державі?
4.
Які
рослини найбільше люблять і шанують українці?
5.
Назвіть
гори, які є на території України.
6.
Назвіть
моря, які омивають територію нашої держави.
7.
Яка
гора є найвищою в Карпатах?
8.
Яка
гора є найвищою в Кримських горах?
9.
Яке
місто є столицею нашої Батьківщини?
Третя зупинка «Столиця України»
Розповідь вчителя про засновників Києва, його визначні
місця, про роль Києва у житті держави.
(Демонстрування презентації про Київ)
Вчитель: Які
міста України ви знаєте? Чим вони відомі? (розповіді дітей)
Четверта зупинка «Моя мала
Батьківщина»
Вчитель: Як
називається наше рідне місто?
-
Коли
воно було засноване?
-
Уявіть
собі, що до вас завітали гості, які ще не були в Гайвороні. Що би ви їм
показали та розповіли про своє рідне місто?
(розповіді дітей)
(Демонстрування презентації про Гайворон)
ІV. Підсумок уроку:
Вчитель: Ось і
завершилась наша подорож Україною.
Учні:
1.
Ми
є діти українські,
Хлопці і дівчата.
Рідний край наш - Україна,
Славна і багата.
2.
Всю
побачили Вкраїну
Нам вона до серця мила,
Море, гори, ріки, гай,
Любимо вкраїнський край.
Вчитель: Про
що ви вже знали?
-
Що
дізналися нового?
-
Про
що хотіли б ще дізнатися?
Учні:
1.
Боже,
великий, єдиний,
Нам Україну храни,
Волі і світу промінням
Ти її осіни.
2.
Світом
науки і знання
Нас, дітей, просвіти,
В чистій любові до краю
Ти нас, Боже, зрости.
Список
використаної літератури
1.
Пономаренко
Л.В., Тютюнник С.В. Ми – діти твої, Україно! Сценарії заходів національного
спрямування. 1-4 класи. – Х.: Вид. група «Основа», 2015. – 126 с.
2.
Інтернет
ресурси: https://yandex.ua/images/search?text=де%20знаходиться%20центр%20європи%20в%20україні&stype=image&lr=143&noreask=1&source=wiz
Немає коментарів:
Дописати коментар